Gezelligheid kent geen tijd

De "Valkenswaardse" is een relatief kleine en daardoor overzichtelijke vereniging, waar je je als nieuw lid snel thuis kunt en zult voelen.

Dat begint al met een introductieronde voor nieuwe leden door een van de marshals, leden die als taak hebben de golfbaan voor iedereen prettig te houden. Op dinsdagmiddag (dames) en vrijdagmiddag (heren) is het clubhuis altijd goed gevuld en ook dat biedt volop mogelijkheden om contacten te leggen, wat te drinken en afspraken te maken om samen eens een baantje te lopen.

Met zo'n 450 leden, waarvan het merendeel regelmatig "een rondje loopt" en circa 100 (!) in de vereniging actief zijn als vrijwilliger, zie je al snel een aantal bekende gezichten als je de baan bezoekt. En daar zijn er bij, die al meer dan 20 jaar lid zijn (en betrokken waren bij de oprichting van de vereniging in oktober 1992) en het nog steeds gezellig vinden.

Het deelnemen aan wedstrijden, die regelmatig worden georganiseerd en vaak worden afgesloten met een gezamenlijke maaltijd, is ook een uitgelezen manier om snel lid te worden van de grote Valkenswaardse golffamilie. En als het weer echt te beroerd is om te golfen: het clubhuis leent zich graag voor een spelletje rikken of bridgen of gewoon gezellig babbelen met een kopje thee...

In een ongedwongen sfeer kan ieder die zin heeft, deelnemen aan "inloopwedstrijden", wedstrijden waarvoor inschrijving vooraf niet nodig is. Vlak voor de aanvang even melden bij de wedstrijdleiding, die snel de "flights" indeelt en dan het startsein geeft voor een gezellige, sportieve middag. Met een aantal leden een andere golfbaan bezoeken is ook erg populair, met z'n vieren in een of twee auto's of met de bus.

Bezoek ook onze andere thema's:

ToegankelijkOefenenBaan