Welkom bij de Valkenswaardse Golfclub

Op deze website willen wij u graag een indruk geven van wat de Valkenswaardse Golfclub is, hoe u met golfen kunt beginnen en wat onze vereniging u verder te bieden heeft.

Onze 9 holes baan (twee par-4 en 7 par-3 holes) ligt op sportpark Den Dries in het noorden van Valkenswaard. De ligging op een sportpark heeft als voordeel dat wij de onderhoudskosten kunnen delen met andere sportverenigingen op het sportpark. Daardoor kan onze contributie laag blijven. Een nadeel van het delen van het sportpark is dat onze speelmogelijkheden 's avonds en in het weekend (en met name in het voor- en naseizoen) worden beperkt door andere sporten.

Wij organiseren enkele malen per jaar een introductie-clinic voor hen die vrijblijvend met de golfsport willen kennismaken. U bent dan van harte welkom om, begeleid door onze golfleraar en/of ervaren spelers, te oefenen op de verschillende aspecten van het golfspel. De vereniging zorgt uiteraard voor de benodigde materialen zoals clubs en ballen. Zo kunt u in 1 à 2 uur een indruk krijgen of golfen ook iets voor u is. Aanmelden kan hier.

De vereniging telt rond de 400 leden, waarvan een groot aantal ook actief is als vrijwilliger. De vereniging heeft geen werknemers; alles wat er moet gebeuren, wordt gedaan door onze vrijwilligers. Dat maakt "de Valkenswaardse" een heel gezellige vereniging. Door een goed georganiseerd introductieprogramma worden nieuwe leden snel wegwijs gemaakt op de golfbaan en in de vereniging. Zo worden zij snel deel van de "VGC-familie".

Naast het doorlopend lidmaatschap voor junioren, studenten en senioren, kennen we een oefenlidmaatschap (kennismaken met de golfsport) en een proeflidmaatschap (u kunt al golfen en wilt kennismaken met de vereniging) dat na 3 maanden automatisch eindigt. Meer informatie over de lidmaatschapsvormen vindt u hier.

Voor de leden van de Valkenswaardse Golfclub bevat deze website extra informatie, zoals de ledenlijst, wedstrijdverslagen, foto-albums, etc. Om toegang tot die informatie te krijgen, moet je inloggen met je GSN-nummer en het per e-mail toegezonden wachtwoord. Inloggegevens verloren? Mail de webmaster.

Afdeling Old Grand-Dad bij de Valkenswaardse Golfclub

Wij hebben een groot aantal golfende grootvaders die zijn aangesloten bij de stichting Old Grand-Dad. Deze afdeling sponsort kleinschalige, lokale projecten voor jonge mensen met een beperking. Daarmee worden voor hen activiteiten op het gebied van sport, spel en beweging mogelijk gemaakt.

Wil jij weten of je met jouw organisatie in aanmerking komt voor subsidiëring van jouw project, stuur dan een mailtje naar clubconsul@valkenswaardsegolfclub.nl.

Met vragen en opmerkingen over deze website kunt u terecht bij de webmaster.
Mail de webmaster.

Baanstatus