Onze doelstellingen en waarden

Gezond

Gezellig

Onze doelstellingen

Waar streeft de VGC naar? Wat willen we met de club? Kijk of dit allemaal bij je past:

We zijn een golfclub en dus is het niet meer dan logisch dat we de golfsport een warm hart toedragen. We doen dat door de golfbaan, de trainingsfaciliteiten en het clubhuis voor werkelijk iedereen, die dat wil, open te stellen. Dat geldt voor jong en oud ongeacht maatschappelijke status. Alhoewel golf bij velen nog steeds ten onrechte het etiket draagt van een sport voor ouderen kun je als jongere bij ons ook een warm welkom verwachten. Dus: wat let je?

Mooie woorden natuurlijk, maar we hebben dat nadrukkelijk verwoord in de drie “G’s”, die staan voor “Gewoon, Gezond en Gezellig” en die prominent in ons logo en op onze vlaggen staan.

Iedereen is gelijk, iedereen wordt met de voornaam aangesproken, er zijn geen meneren en mevrouwen, en het merendeel komt op de fiets naar de club

Golf is bij uitstek een sport om gezond te zijn, te worden of te blijven.  Zweedse onderzoekers van het Karolinska Instituut concludeerden in 2008 dat golfers wel 5 jaar langer leven en ook een grootschalig Brits onderzoek in 2016 bevestigde gunstige effecten van golf op het hart-en vaatsysteem en het functioneren van de ademhaling en de stofwisseling.
En voor wie is de gezondheid nu niet heel belangrijk?.

Kom je in je uppie om te golfen dan kun je altijd wel bij anderen aansluiten, als je dat wilt. Kortom: een club voor mensen zonder kapsones, die zorg voor hun gezondheid met gezelligheid willen combineren.

Wij staan bekend om onze “hole 19”, de plek in het clubhuis waar we de tijd ná de wedstrijden doorbrengen ( en niet alleen vanwege de zeer sportieve consumptieprijzen!)

.