Gevarieerd Wedstrijdprogramma

De VGC biedt haar leden jaarlijks een heel gevarieerd wedstrijdprogramma.

Er zijn interne en externe wedstrijden.

Intern binnen de club zijn er wedstrijden in allerlei spelvormen:
Naast de wekelijkse damesmiddag op dinsdag, strijden de heren elke vrijdagmiddag voor de dagprijzen, maar meer nog voor de gezelligheid.

Jaarlijks zijn er teamwedstrijden zoals de wintercompetitie en zomercompetite die uit 4 wedstrijden met 4 wisselende spelvormen voor teams met 4 spelers bestaan. Daarnaast ook koppelwedstrijden, waaronder de geliefde Dames-vragen-Heren en Heren-vragen-Dames wedstrijden.

Ook wordt er jaarlijks om de Presidentscup en de trofee van de golfPro gestreden.
Uiteraard zijn er in de zomer ook jaarlijks strokeplay- en matchplaykampioenschappen.

Tussendoor is er altijd wel ruimte voor verrassende wedstijden zoals de cross-country, de vlaggenwedstrijd of het oliebollentournooi.

Extern is er onder meer de jaarlijks uitwisselingswedstriijd met golfclubs van Rosmalen en Son (de VaRoSo), waarbij teams van de drie clubs in 3 wedstrijden op de banen van de 3 clubs in teams van 18 personen strijden om de felbegeerde trofee. Ook bij deze wedstrijden staat de gezelligheid voorop. Lees hier meer over de Varoso.

De Valkenswaardse golfclub doet ook als sinds jaar en dag mee met de IGolfMIX-competitie (voorheen Nobra), waarbij met teams in poules van 5 op 5 verschillende, meestal 18-holes, banen gestreden wordt om de finale te halen met als hoofdprijs een trip naar Zuid-Frankrijk. Maar zoals u inmiddels wel begrijpt, telt ook binnen deze competitie vooral de vriendschap en de gezelligheid.

CLUBKAMPIOENSCHAPPEN 2017

WINNAAR HEREN VRAGEN DAMES 2017