Onze historie

Onze historie begint bij onze eerste voorzitter en erelid Ben Haanappel.
   Ben wilde graag in de buurt golfen. Gewoon gezellig een balletje slaan met vrienden.
   Golfclubs in Eindhoven en omgeving hadden lange wachtlijsten, inschrijfgeld en een
   best hoge contributie. Dat moest simpeler kunnen. Hij zag in Valkenswaard een
   prachtig sportpark liggen, dat in het sportseizoen alleen in het weekend gebruikt
   werd en in de vakantietijd helemaal niet. Ben kreeg een heel gezond idee:
   ”Daar kun je met wat aanpassingen toch wel een 9 holes-baan aanleggen”.
    Samen met een groepje vrienden zette hij zijn schouders eronder.
    Dit leidde in 1992 tot de oprichting van de Valkenswaardse Golfclub
    en in 1993 tot de ingebruikneming van de eerste baan.
    Door wijzigingen in de voetbal- en hockeyvelden veranderde onze baan
    in twee keer tot wat nu de huidige baan is.

In de beginperiode zijn er serieuze pogingen ondernomen om elders tot een nieuwe golfbaan te komen, maar zonder succes. Na de tweede poging werd duidelijk dat we voor lange tijd op het sportpark zouden blijven en dit leidde tot de bouw van een eigen clubhuis is 2007. Het golfen op een sportpark leek aanvankelijk moeilijk met al die andere sporten maar in de praktijk is dat enorm mee gevallen. Er zijn veel meer dagen en tijden om te spelen – ook na werktijd – dan het op het eerste gezicht lijkt. Zo worden er jaarlijks enkele tientallen golfwedstrijden in de weekends gehouden door slim in te spelen op de wedstrijdtijden van de voetballers, rugbyers en hockeyers.

Al meer dan 25 jaar wordt er met veel plezier op “Den Dries” gegolfd, in goede harmonie met de andere sporters!